Nettansbaksida

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Bakat

Av Anette - 4 maj 2013 19:28

Har inte lagt in bilder på vad jag har bakat på ett ta fy skäms mig.

 

 

 

 

 Nutella Cookies 
1 dl strösocker
1 ägg
2dl Nutella kylskåps kall
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver

Garnering pärlsocker & Hasselnötter

Gör så här

Sätt ugnen på 175 grader

Blanda ihop ägg & socker. Tillsätt den kylskåpskalla nutellan & rör smeten slät.
Blanda i vetemjöl & bakpulver i smeten & arbeta ihop allt till en smidig deg.

Rulla 24 bollar av degen. Platta till dem & lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Strö över pärlsocker & tryck ner en hasselnöt i mitten av varje kaka.

Grädda i mitt i ugnen 10-12 minuter. Låt kakorna svalna på ett galler

 

 

 

 

Lakrits cupcakes med lakrits pulver blev jätte goda.

 

 

 

 

En annan sorts lakrits cupcakes med krossad turkis peppar i glasyren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 19 juni 2013 15:36


    RABARBERKRÄMIngredienser• 500 g rabarber• 1 1⁄2 dl strösocker• 4 dl vatten• 2 msk potatismjölGör så här:Skala rabarbern om stjälkarna är grova. Skär i mindre bitar. Koka upp vatten och socker i en kastrull. Lägg i r...

Av Anette - 19 juni 2013 15:28

    Rabarber muffins12 stycken2 ägg2 dl socker50 gram smör1,5 dl mjölk3 dl mjöl8 gram bakpulver2 tsk vanilj socker1 tsk kardemumma3 dl rabarberSätt ugnen på 200 graderVispa ägg & socker pösigt. Smält smöret & tillsätt mjölken. Blanda ner detta i...

Av Anette - 19 juni 2013 15:24


    Har kokat rabarber saft i dag sjukt god blev den första gången med. Så här kommer receptet med testa det är jätte gott.     Rabarber saft   Färdigt på: 1h 25 min Ingredienser 1 kg rabarber  1.5 l vatten  4.5 dl strösocker  1 st c...

Av Anette - 15 juni 2013 16:24


    Har bakat kokos mazariner i dag inte så svåra att göra heller. Och de blev jätte goda med kan jag lova.     16 stycken 200 grader i ugnen   Pajdeg 3 dl vetemjöl 1/2 tsk bakpulver 100 g smör rumsvarmt 1/2 dl strösocker 1 ...

Av Anette - 14 juni 2013 17:25


    Dessa fina bakformar köpte jag i går fyra paket bara 30 kronor inte så farligt tycker jag skall bara fundera ut vad jag skall baka för något gott i dem till midsommar. I morgon lördag skall jag baka kockos mazariner tänkte jag & de kan jag ä...

klocka

Presentation


Välkommen till min bakblogg.Här kan du beställa av mig det som jag lägger upp här på bloggen om du bor i närheten av Ed. Bara att maila mig om vad du vill beställa inför till exempel till dop, studenten,kalas med mera. Tyvärr gör jag inga tårtor.

Gästboken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards